EsPa-linja

Tämä valmennuslinjaus - EsPa-linja - toimii Etelä-Espoon Pallon, EsPan, vuosittaisten toimintasuunnitelmien ja seuran sääntöjen tukena valmennuksellisena toimintamallina ja työkaluna valmennuksen laadun kehittämiseen.

Valmennuslinjauksessa käydään läpi pelaajan tie aloittavasta ikäluokasta A-junioreihin asti. Linjaus vastaa kysymyksiin miten, miksi ja milloin kutakin ominaisuutta harjoitetaan. EsPa-linjan perustana toimivat herkkyyskausien muovaamat taitoportaat, joita pitkin espalainen juniori saa mahdollisuuden nousta kohti omaa huippuaan.

EsPa-linjan tarkoituksena on luoda seuralle yhtenäinen valmennuksellinen linja, jonka mukaan toimitaan. Se tasoittaa jalkapallokoululaisista perustettavien uusien joukkueiden valmentajien tietä, antaa paremmat lähtökohdat jo perustettujen joukkueiden toimintaan mukaan haluaville uusille valmentajille ja helpottaa seurassa pidempäänkin toimineiden valmentajien sekä lyhyen tähtäimen että pidempiaikaisen harjoittelun suunnittelua. EsPa-linja on valmentajan tietopankki sekä harjoittelun suunnittelun työkalu, joka toimii myös seuran valmennuspäällikön ja joukkueiden valmentajien yhteistyön apuvälineenä.